Saturday 27 February 2016

Bahagianya Solatmu Diterima ALLAH

Assalamualaikum. puhh... habuk jk bnyk dlm blog. hihi. tunggu jp.
hahh.. In Sya ALLAH saya mahu share sebanyak yg mungkin buku "Bahagianya Solatmu Diterima ALLAH", Fahrur Muis Muhammad Suhaidi.  Buku ni bimbingan lengkap A-Z gitu.


PRAKATA
~ Syukur kpd ALLAH SWT segala puji -pujian hanya milik-Nya. Hanya kpd ALLAH SWT kita panjangkan syukur serta memohon pertolongannya. 

~ Solat adalah topik yg tidak pernah habis ditulis dan dibincangkan. Ini alasan utama mengapa ilmu solat perlu sentiasa dicari, dipelajari, dan dihayati oleh setiap orang islam.


~ Oleh sebab kepentingannya, Nabi Muhammad SAW selalu bergegas memunaikan solat sebaik sahaja beliau mendengar seruan azan. Menurut isteri baginda, Aisyah binti Abu Bakar, apabila mendengar azan berkumandang, Nabi Muhammad SAW seolah-olah tidak kenal orang lain lagi. Terbalik pula dengan keadaan kita sekarang ni. Apabila mendengar azan, kita seolah-olah tidak kenal kpd ajakan solat itu.


Dan satu lagi peasanan saya, saya akan share dlm bentuk blog n buku jugak k. Mohon jgn pening n have fun sambil tambah ilmu agama. Setiap bab ikut colour tulisan. 

No comments:

Post a Comment